rob-erika-tim.reismee.nl

koh Chang

Koh Chang is niet meer te herkennen met het eiland waar ik 10 jaar geleden ben geweest. Wij laten ons afzetten op een wat rustiger strand maar alles is eigenlijk al volgebouwd. We hebben KB resort uitgezocht omdat daar nog een huisje is rond ons budget maar die is helaas maar voor 1 nacht beschikbaar. Rob blijft bij de bagage en ik ga met Tim verder zoeken maar kunnen niet echt iets goeds vinden. Ondertussen voelt KB wel heel prettig aan en besluiten maar om dan maar een dure bungelow te nemen maar wel prettig te zitten. Hoeven we ook niet meer te zeulen met onze inmiddels fors toegenomen bagage. We krijgen een prachtige ruime kamer bijna aan het strad. Het resort heeft ook een erg prettig zwembad en een goed restaurant. Wel hebben we voor het eerst niet meer zo het gevoel dat we aan het reizen zijn in de tropen. Dit zou overal kunnen zijn maar het voelt wel goed. De eerste middag ontmoeten we nederlanders met 2 kinderen waarvan 1 meisje 1 jaar jonger is dan Tim en gelijk met elkaar spelen. De ouders borrelen wat bij het zwembad, besluiten ook maar om te gaan eten en zo vullen we onze dagen. Fijn dat het klikt zowel met Tim als de ouders. Maar besluiten toch maar om een brommertje te huren. En gelijk hebben we weer het gevoel wat we misten. Het eiland is prachtig groen en uit de jungle komen de apen om te stelen uit de vuilnisbakken. Ook het havenstadje is leuk. Het backpackers gedeelte voelt ook al beter aan maar niet handig om te zitten omdat hier heel veel gefeest wordt. Dan heb je het massatoerisme gedeelte wat ook vreselijk is. Wat opvalt is dat er veel ordi aanwezig is. Russen (die er wel wat van kunnen) en een hoop andere rare lui.

Nog een weekje genieten van het mooie weer en dan op naar Bangkok!!!!