rob-erika-tim.reismee.nl

Koh Chang, part 2.

Tsja wat moet je nou nog melden als je 15 weken onderweg bent geweest en je bent aangekomen in het Spanje van Azie. Thailand is een prachtig land (net als Spanje) maar ook erg toeristisch. En we zitten nu ruim een week in een zeer comfortabel resort. Tim heeft zijn nieuwe vriendinnetje (Frida) en wij hebben het erg gezellig met haar ouders. Aan het eind van de middag borrelen bij het strand of zwembad en daarna lekker eten terwijl de kinderen, spelen, kibbelen of huilen.

Maar met de brommer gaan we weer een beetje op avontuur en ontdekken de leuke plekjes van het eiland en ontmoeten weer andere leuke nederlanders. Om nog wat meer afwisseling in te bouwen ook maar een jungletocht geboekt en een snorkeltocht.

Voor het eerst gaan we met een groep de jungle in ipv alleen met de gids. Wij kijken onze ogen uit naar de types die in de bus stappen. Meisjes op slippertjes, korte rokjes en in bikini! Bij aankomst worden we eerst met terpetine volgespoten (tegen de dieren) en gaan op pad. Het tochtje wat niet al te lang zou zijn blijkt toch ruim 6 uur wandelen in de bloedhitte. Tim loopt redelijk maar heeft er eigenlijk geen zin in (de volgende dag zien we dat hij een wond op zijn hiel heeft, logisch dat hij geen zin heeft om te lopen). Gelukkig zien we nog wel een vogelspin. De jungle is ook mooi maar het meest boeiend is toch de groep zelf. Een engels bejaard stel die zich ook vreselijk verkeken hebben en het net redden. De man loopt de hele dag met een boodschappen tas rond. Een oostenrijker die met een thaise op pad is. Wij hebben net begrepen dat je die voor 1000 bath (25 euro) voor 24 uur kan huren via de bar. Maar zij speelt het spel verdomd goed. Ik dacht toch echt dat zij wel een beetje verliefd was. Maar blijkt een vriend en een kind te hebben waar zij snel weer naar toe wil. Maar tijdens elke pauze mag hij in haar schoot liggen en gaat zij hem masseren. ALs we lopen, loopt hij te briezen als een paard (je kent dat geluid wel). Ik kan er niet aan wennen en ga maar wat langzamer lopen. Dan nog wat duitsers die sportief in zwembroek erg sportief proberen te zijn. Het is weer een hele ander ervaring van de jungle.

Dan de snorkeltocht van vandaag. In Koh Lipe gingen we met 6 man op een bootje naar de plekken en oke daar aangekomen lag je dan wel met 30 man te snorkelen maar hier zitten er 80 man op de boot!! Inclusief 30 russen. Maar die vallen toch best mee. Eigenlijk slapen zij het grootste gedeelte van de dag. De snorkelplekken vallen ook tegen maar gelukkig doet een van de bemanningleden aan het eind wat gocheltruken (ik weet even niet hoe je dat schrijft).

Nu lijkt het net of wij hier een vreselijke tijd hebben maar dat is dus echt niet zo. Wij hebben het prima naar onze zin en vermaken ons ook met de omgeving. Nog 1 dag Koh Chang en dan op naar Bangkok. Nederland komt nu erg dichtbij. Rob wil nog wel 2 maanden verlenging maar nu ik er op ingesteld ben wil ik wel naar huis. Maar ondertussen hebben we alweer plannen....................

linda

....nieuwe plannnen?! Wat een cliffhanger. Waar gaat dat heen; Siberie straks, een jaartje Australie, of toch maar de Belgische kust :-). Tot snel, XXXXL

Sharon

Maar eerst maar eens rustig thuis komen. Verheug me er op om jullie weer te zien en Eertje lekker bij te kletsen.
Geniet er nog eventjes van en tot snel.
liefs xx