rob-erika-tim.reismee.nl

Home again!

Wat is de tijd voorbij gevlogen maar als ik de eerste verhalen nalees. Lijkt Nepal alweer heel ver weg. Thuis zijn begint vandaag een beetje te wennen. Maar de eerste dagen was het vooral onwerkelijk en merkte ik dat ik erg onrustig was. Zoveel dingen die ik nog moet doen maar geen zin erin. En vooral de kou!! Een paar dagen geleden nog in Bangkok tegen de 30 graden, de zon voelen en 's-avonds in je jurkje op straat eten.

We hebben een geweldige reis gehad. Alles is zeer soepel gegaan en vooral niet gedacht dat we met ons budget ook luxe konden veroorloven. Dat maakte het reizen ook makkelijk. Ja het is ons echt meegevallen. Op Tim na die even ziek was zijn we niet ziek geweest geen darmklachten e.d.

Hoogtepunt was Nepal. Dat prachtige land met de vriendelijkste mensen. Hier willen wij op zeker terug. Laos komt met stip op de 2e plaats. Mooie natuur en vooral de rust het lage tempo. Thailand zoals ik al heb geschreven is een heel makkelijk vakantieland a la Spanje. Zeer toeristisch waar het moeilijk is om nog mooie pure plekjes te vinden maar wel heel gevarieerd.

Vietnam vind ik lastig te plaatsen. Het deel wat wij hebben gezien is misschien wel het mooiste stuk van Azie maar het blijft lastig om het te doorgronden, het meest op afstand. Het land met de grootste tegenstellingen.

Grappig is dat ons tempo op een gegeven moment echt laag was. Wij deden niet veel bijzonders meer en toch ga je je niet vervelen. Je bent dan echt in het nu. Dat verschil merk je alweer als je in Nederland bent. De realiteit komt van alle kanten op je af (belasting, rekeningen e.d.). Nu is het zaak om dat gevoel zo lang mogelijk vast te houden en hierin een balans te vinden en je niet teveel te laten leiden door de waan van de dag. Een hele klus maar misschien wel mogelijk.

René en Hennie

Hi globetrotters, blij dat jullie weer heelhuids zijn teruggekeerd vanuit Bangkok. We kunnen ons wel voorstellen dat jullie weer moeten wennen aan het weer, de administratie, je omgeving e.d.
Voor ons is het ook weer wennen aan het feit dat er geen verhalen meer verschijnen; dat is wel jammer. Maar we kijken wel weer uit naar jullie persoonlijke verhaal :) Welke datum moeten/mogen we noteren? :) Anyway ... geniet nog even na van alle indrukken en we horen spoedig van jullie. Of jullie van ons natuurlijk.
Groetjes van de Maatjes.

Hans Tromp

Hoi Erica ,Rob en Tim, Welkom thuis in het winderige Holland.
Heb genoten van jullie verhalen foto's en video's.
Weer gelijk aan de slag , of nog even na luieren.?

Groetjes Hans.