rob-erika-tim.reismee.nl

Kathamandu

Zijn nu sinds zaterdag in Nepal.

Toen wij over deze reis nadachten wilden wij eigenlijk naar India gaan maar dat werd afgeraden. Met Nepal in het pakket doenwij voor ons gevoel toch een klein beetje India aan. Het is goor, chaotisch, kleurrijk maar dan wel weer heel erg vriendelijk! Kortom een leuke stad. Het barst hier van de tempels. Zijn gisteren naar monkey temple geweest maar wat schetst onze verbazing. Die apen zitten overal. Rob voelt zich de held van de dag ( en is het ook wel, natuurlijk)omdat hij een heel terras tegen een behoorlijke agressieve aap beschermd heeft. Met de stoel voor hem uit probeerde hij de aap weg te duwen met wat oerkreten erbij lukte het uiteindelijk. Tim zei: Papa jij bent een reddingsboot! De vrouwen op het terras wilde Rob als persoonlijke lijfwacht inhuren. Het was best spannend. Een behoorlijke grote aap die honger had. Met enorme grote tanden. Voorheen had hij ook al Tim uit het zwembad gered terwijl ik rustig toekeekenriep, he Tim!

Qua religie kan je hier alle kanten op. Hebben vandaag lijkverbrandingen gezien en commerciele Saddu's (heilige mannen). Daarna door naar een Tibetaanse wijk met Buddha. Prachtig om te zien al die mensen rondlopend om de Stupa. ZIjn ook een klooster binnengeweest en Tim en ik hebben zegeningen gehad. Dus als Rob ons niet kan redden zou he toch nog goed moeten komen. Verder is de sfeer overal erg goed. In de tempelcomplexen sereen en verder vriendelijk ondanks de hectiek en zoveel mogelijk uit de toeristen te halen. Voel je je niet in de maling genomen. Opvallend verschil met andere landen is de vrije en trotse geest van de inwoners. Het zijn mooie mensen om te zien.

Fabio

Hee Tim, vind jij het eten lekker? En had rob gewonnen van die grote aap? Hoeveel apen waren er ongeveer? Je was heel koel gesminkt.en wat bellangrijker is vind je het wel leuk. groetjes van fabio &sox &mariëlle xxxxxxxx

nico.putten@ziggo.nl

lieve Eer, Rob, Tim, Spannend en mooi verhaal! Goed opletten dus.

Hebben jullie al Mantra's geleerd. In Varanasi, bij de Ganges zei ik altijd tegen de Saddu's: Ohmm, Ganga matha ki djeeee...
Ben benieuwd hoe de Mantra's hier zijn liefs Nico Arja

Linda

Wat fijn dat reddingsboot Rob jullie beschermt..;-)!
Dadelijk krijgt Erika nog 20 koeien voor je aangeboden. Is Tim al gewend aan het andere leven?
veel xxxLin

michael

Hi Rob,
Leuk om je verjaardag eens ver weg te vieren. Gaan jullie zeker in een lekker restaurant een medium apen tournedos eten.
Fijne dag vandaag

Michael en fam.

Jacqueline

Wat gaaf om jullie verhalen te lezen en nog leuker dat alles zo goed gaat! Rob, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Was gisteren de hele dag bij ADO en daarom jou vergeten!
Kus voor jullie alle drie.

Karen

Hallo!
Als eerste voor die ouwe: nog van harte gefeliciteerd! En wat ben je toch ook weer een held ;-)
leuk om de verhalen te lezen, hele andere wereld dan hier in het westen!
Hoe is het eten daar, lekker genieten?
Ik heb jullie nog een mailtje gestuurd.
Geniet er van en ik kijk uit naar het volgende verhaal! Dikke kus voor Tim!
Xx

nico.putten@ziggo.nl

Hallo Rob, nog van harte met je verjaardag! Hoe hebben jullie die gevierd? We zijn benieuwd naar nieuw verhaal hoe jullie het maken. Waar zitten jullie nu? groetjes en liefs van Arja en mij.
ps nog nieuws over apen? Nooit aan eten komen waar apen op azen, dan worden ze heel agressief van!

Reineke

Lieve Eer, Rob en Tim,
Wat een fantastische verhalen en foto's! Erg indrukwekkend allemaal.
Veel liefs en kussen