rob-erika-tim.reismee.nl

Bandipur

Na bijna een week Kathmandu zijn wij een paar dagen geleden in de rust aangekomen. In het prachtige dorpje Bandipur. Het dorpje ligt in de heuvels en je hebt uitzicht op de besneeuwde toppen van de Anapurna (7995 meter) en andere hogen bergen. In het dorpje mogen geen auto's komen. Tim vind het hier geweldig en wil eigenlijk niet meer weg. Bandipur barst van de kinderen en voor het hotel wat aan een soort dorpspleintje ligt wil hij het liefst de hele dag spelen (rennen en kippen vangen). Het hele dorp is gerestaureerd en ziet er werkelijk prachtig uit. Ook nu weer hebben we een fijn hotel. Helaas geen badkamer op de kamer wat erg onhandig is als Tim om 06.00 in de ochtend moet poepen en als je dan wat aan hebt en bij de wc staat, toch niet moet. Maar weleen mooie tuin met uitzicht op de rijstvelden en de besneeuwde bergen.

Die rust is erg prettig en volgens mij beginnen we nu pas echt te ontspannen. Vandaag voor het eerst geen zon en zit nu in de wolken te typen. In de avond en in de ochtend merk je dat je in de bergen zit want het is dan echt koud.

Gisteren een prachtige wandeling gemaakt in de bloedhitte. Van 10.00 tot 15.30 gelopen. Samen met onze gids 'Souk'. Wat weer een vriend is geworden van Tim, hij noemt hem ook mijn broer. Hij doet ook een beetje aan Tom denken. Ongeveer de zelfde leeftijd, muziek enzo. Hij kijkt Tim dan vol vertedering aan en herhaalt alles wat hij zeg en neemt hem op zijn nek en roepend vlinder, vlinder loopt hij dan verder. Mooi om te zien. Uiteindelijk aangekomen bij een dorpje waar iedereen nog leeft als in het verre verleden. Het blijft ons verbazen hoe goed hij loopt. Hij vraagt wel vaak om gedragen te worden maar als Rob een verhaal gaat vertellen vergeet hij het weer en loopt verder.

Morgen vertrekken we met een auto (geen gedoe in de bus) 2 uurtjes rijden naar Pokhara. Wel weer toeristisch maar aan een meer. Daar kunnen we wandelen en trekkings gaan maken.

Hans Tromp

Hoi, Erika, Rob en Tim.
Wat spannend wat jullie daar allemaal zien en meemaken.
De foto's geven daar een mooi beeld van, ik heb er al een aantal via IFOTO bewerkt. Ik volg ook jullie verhaal met interesse. Op die hoogte zit je dichter bij de hemel welke Harry Mulisch nu in het echt is aan ontdekken ( onlangs overleden) Zijn boek hierover ben ik met steeds meer genoegen verder aan het lezen. Groetjes Hans

jelka

Hai eer, Rob en Tim,

Klinkt heel goed. wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben en dat met Tim ook alles goed gaat.

Hier is het al aardig herfst aan het worden. we zijn net terug van terschelling wat ook fijn was. Huifkartocht, paard gereden, gewandeld, kortom lekker uitgewaaid.

Liefs

Jelka & co

Annemiek

Hoi lieverds, Wat fijn te horen dat jullie in zo'n mooi en rustig dorp terecht zijn gekomen. En vooral ook dat Tim het zo naar zijn zin heeft. Een dikke kus uit het grijze Barendrecht. X

Karen

Hoi!
Leuk om weer een verhaal te lezen! Misschien ook wel lekker dat het even niet zo warm is?
Fijn dat jullie nu echt kunnen ontspannen en genieten, klinkt allemaal erg goed!
Heb de router trouwens gevonden ;-)
doe de groetjes en een dikke kus aan Tim!
Liefs x

Hennie

Sluit me aan bij de vorige reacties.
Ga zo door
Dikke kus allemaal
Hennie

Ika

Hi Erika, Rob en Tim,

Goed om te lezen dat jullie het fijn hebben en allerlei oude en nieuwe wensen in vervulling gaan. Keep up the good work, zou ik zeggen:-)
Hier in NL begint het langzaam kouder te worden, lichte nachtvorst en een fijn Haags windje overdag, brrr.
Ben erg benieuwd hoe de trekking jullie is bevallen.

veel liefs,
ika