rob-erika-tim.reismee.nl

Pokhara

Shit, net een heel verhaal geschreven dat weg is!

Gisteren aangekomen in Pokhara na een tocht met de auto. Je hebt het gevoel dat je in een kermisatractie zit en wel in de 8-baan. Scheuren in de haarspeldbochten (teglijkertijd even bellen) met heerlijke gaten in de weg. Maar wel van deur tot deur! In eerste instantie valt het stadje een beetje tegen. Na het relaxte Bandipur met permanent uitzicht op de 8.000 meter bergen. Wat er heel sprookjesachtig uitziet. Hier zijn zij aan de achterkant van het dorp en daardoor bijna niet te zien maar ook is het behoorlijk bewolkt met zelfs wat regen!

Wederom een prima hotel (kan zelf een reisgids beginnen!). Met een fijne tuin voor Tim. Vanochtend zelfs heerlijk kunnen lezen terwijl hij aan het spelen was. Verder met een bootje in de regen op het meer gevaren en ontzettend lekker Japans gegeten. Voor een waanzinnig bedrag van maar liefst 18 euro. Wat hier dus heel veel geld is. Daarna afgesloten met een massage. Je merkt al we komen niets tekort Toch haalt de massage het niet bij die van Bangkok.

Waar we erg naar uitkijken is een trekking die wij gaan doen. Vrijdag vertrekken wij en maandag weer terug. Zouden eerst bij locals slapen maar dat wordt afgeraden met Tim ivm met de ratten en ander loslopend wild. Nu gaan wij in een lodge (is volgens mij ook niet erg schoon). Voor Tim hebben wij een drager ingehuurd. Het leuke is dat deze maand met as zaterdag het hoogtepunt er een hindoe festival is wat door heel Nepal wordt gevierd. Vooral in de dorpen is het een groot feest!