rob-erika-tim.reismee.nl

Chitwan, de jungle

Hadden geen idee wat we moesten verwachten. Wisten alleen dat het een soort van hoog gras jungle was met neushoorns en zeer zeldzaam bengaalse tijgers. Hebben in het park zelf een lodge zodat we niet de hele tijd heen en weer hoeven te reizen. Met 25% korting gaan we niet waanzinnig ons dagbudget over.

Het kamp waar we verblijven ligt op een eiland omringt door de rivier. Worden met kleine houten bootjes (die gelijk langzaam beginnen vol te lopen) overgebracht. Hebben een prima huisje, eenvoudig en niet al te vies. Met een relaxruimte aan de rivier. Chitwan betekend iedere dag om 5.45 wakker gemaakt worden en om 6.15 begin je aan de eerste activiteit! Je doet er 3 per dag. Is toch wel een erg strak schema. Tussendoor heb je net tijd om te eten. Maar je krijgt er wel wat voor, het is echt ontzettend mooi. Op de eerste wandeling missen we helaas de pyton maar zien wel een kleine slang (de 2e deze reis er verdween er ook 1 voor mijn voeten in bandipur) verder zien we wel love ducks, king fishers en een arend. De volgende dag het grote avontuur voor Tim, de olifant. Dit was erg leuk, maar na 2 uur was hij er wel klaar mee. Mama waarom duurt dit zo lang. Volgende dag een jungle safari en na vele vogels en verschillende soorten herten dan eindelijk de neushoorns!! Het heeft wel wat dat rondspeuren naar wild.

Het meest indrukwekkend vonden wij de ofroad olifantentocht. Eerst 2 rivieren oversteken en daarna dwars door de jungle (niet op de paden) Terwijl de ollifant hele bomen als luciferhoutjes knapt. Geen neushoorn maar dit was al geweldig. Verder ook veel leuke mensen ontmoet.

Hennie

Lieve allemaal,
Ik geniet vd verhalen en de foto´s. Ben daar nog nooit geweest maar kan me dooe jouw schrijfstijl en foto´s een beetje een voorstelling maken.
Blijf lekker genieten en veel kussen
Hennie

Linda

Fijn dat het zo goed gaat. Misschien kunnen jullie een huisje kopen in Bandipur, maar Italie mag natuurlijk ook ;-)! Goed dat Tim zo lang kan lopen. We zullen jullie straks missen bij de Sinterklaas-viering..
XXXLinda

Reineke

Hoi Eer,
Ik kan de video helaas niet openen. Ik krijg een melding dat ik eerst jullie als vriend moet accepteren voor een prive video. Heb ik iets gemist?
Liefs Rein