rob-erika-tim.reismee.nl

Koh Lipe

Een kort berichtje van een prachtig eiland in de Andeman Sea.

Zondag een vlucht naar Kathmandu en de volgende dag een vlucht, minibus en 2 uur boot later zijn we op Koh Lipe aangekomen. Wat een verschil! 33 graden, prachtige zee en een prettig eiland. We zitten nu diep in het zuiden van Thailand. Een eiland verder en je bent in Maleisie. Koh Lipe was nog niet zo lang geleden een onbedorven prachtig eiland. Nu is het snel aan het veranderen in een toeristisch gebeuren. We hebben het geluk dat het hoogseizoen nog niet is losgebarsten en het redelijk rustig is op het eiland. We hebben een prettig huisje vlak bij het strand (de Tsunami vluchtroute is om de hoek) met een veranda waar pa en ma s'-avonds lekker kunnen zitten als Tim slaapt. Het is hier s'-nachts tegen de 30 graden en voor het eerst is airco dan prettig. Overdag nog niet veel gedaan. Wij zitten onder de boom. Tim speelt op het strand of in het water. Toch hebben we het voor elkaar gekregen om behoorlijk te verbranden. Wel weer heerlijk om het geluid van de zee te horen. Voordeel van het toerisme is dat je winkeltjes hebt (dus luiers kunt kopen), genoeg restaurantjes en vooral op het strand veel gezellige zitjes met vuuurtjes in de avond. Bovendien weer Thaise massage en niet te vergeten: Laundry Serrvice. Onze 6.5 kilo was is weer schoon!

Morgen het eiland verder verkennen, een snorkeltochtje regelen en nadenken hoe we van hieruit naar Hannoi (Vietnam) gaan komen.

Nog een aanvulling Tim merkt na een paar dagen dat er veel mannen met lange nagels rondlopen. Wij proberen het fenomeen transsexuelen uit te leggen. Tim conculdeerd: Meisjes-Mannen. Ik denk dat 80% van het bedienend personeel hier transsexueel is.

Verder geen last van overstromingen e.d.

Kus

Annemiek

Dat klinkt heerlijk! Zon, zee, strand, wat wil je nog meer. Genietse!!
X

René

Hi Rob, kijk uit voor de mooie "meiden" :)

Bas

Interessant, wat is het nou dat er voor zorgt dat er zoveel Thaise transseksuelen zijn? Zijn jullie daar al achter?