rob-erika-tim.reismee.nl

Quan Lan

Eindelijk onze gebeden zijn verhoord!!! Vandaag de eerste dag dat de zon schijnt. Wij zijn gisteren op een klein eilandje in de Halong Bay aangekomen. Het eilandje ziet er uit als een waddeneiland en wij zijn de enige toeristen. Het heeft een klein dorpje waar wij zitten met 1 straat, precies zoals wij het willen. Vandaag een brommer gehuurd en met z'n 3-en erop. Tim voorop. Prachtig vond hij het. Ondanks de zon is het wel koud met 4 lagen kleding aan is het erg fijn. Helaas is ons hotel het enige wat open is dus moesten we terug voor de lunch maar het eten is zo goed dat het geen probleem is. ZIjn overigens nog geen enkele keer echt ziek geweest ook niet na al die onhygienische toestanden.

De mensen zijn hier erg vriendelijk maar hebben de neiging om Tim ongevraagd aan te raken en dat is hij zat. Hij heeft geen zin meer om gedag te zeggen. Hij kiest uit wie hem mag aanraken. Onze gids Trung met wie wij 9 dagen zijn opgetrokken knuffelde hij dood en mist hij erg. Zoals Rob al schreef hebben wij 9 dagen rondgetrokken in het Noord-oosten van Vietnam. zijn begonnen in een werkelijk waar prachtig frans resort midden in de bergen met rijstvelden en theeplantages. Er wonen verschillende stammen die in klederdracht rondliepen. Hier hebben wij weer mooie tochten gemaakt. De dag dat wij vertrokken begon het te regenen en dat heeft 5 dagen aangehouden (echte heftige tropisch buien, afgewisseld met mist). We reden rond in een prachtig karstgbergte met ravijnen en rivieren. Ruig maar o zo mooi. Met zon hadden we natuurlijk veel meer gezien (soms zagen we door de mist niet meer dan 5 meter). Gelukkig hadden wij een 4wheel drive want de wegen waren door de regen echt erg slecht. Als we 25 kilometer per uur haalden was het snel. Opvallend was wel dat ons humor wonderlijk goed bleef! (terwijl we lange en lange dagen in de auto zaten) Tim is toch wel een heel bijzonder kind. hij doet het wonderbaarlijk goed en zijn hartstikke trots op hem

Nu hopelijk nog een dagje zon en dan terug naar Hanoi voor 1 dag en vliegen naar Danang als het mooi weer is blijven we aan de kust en genieten van het strand en vieren daar kerst. Anders gaan we snel door naar laos.

Lees dat het in nederland slecht weer is.

Ik stop ermee want dit toetsenbord is verschrikkelijk.

Kus van ons!