rob-erika-tim.reismee.nl

Hoi An

3 dagen geleden zijn wij in Hoi An aangekomen. Hoi An is weer even vakantie. Het is hier behoorlijk toeristisch maar ondanks dat is het niet vervelend. Wij hebben heerlijk weer en zijn 2 dagen naar het strand geweest. En voor de verandering fietsen gehuurd! Wij konden zelfs een kinderzitje huren voor Tim. Daar het niet zo waanzinnig druk is is het fietsen goed te doen.

Ik heb natuurlijk weer een fijn hotel uitgezocht met uitzicht op de rijstvelden en er blijkt veel vis in te zitten. Tijdens het ontbijt kreeg Tim een vishengel in zijn handen geduwd en binnen een paar minuten had hij zijn eerste vis gevangen! Dit liet Rob natuurlijk niet op zich zitten en hij ging ook gelijk aan de slag maar helaas het lukte niet!

De verdeling is als volgt; ik zoek de fijne hotels en Rob stort zich op de restaurants en dat is niet verkeerd hier.Little V vonden we geweldig in Den Haag maar dit is niet te vergelijk zo heerlijk en verfijnd van smaak. Zelfs Tim is weer enthousiast aan het eten geslagen. Een ander groot verschil isdat de restaurants hier zowaar ook zeer gezellig zijn (geen tl-licht, geen tv maar zeer sfeervol). Het hele stadje ziet er ook sfeervol uit overal hangen lampions en de kerstsfeer is al te merken met kerstbomen en versieringen (tot nu toe nog geen kerstliedjes gehoord).

Ook op shopgebied is het hier een waar paradijs. Er zijn ongeveer 200 kleermakers in de stad en je kan werkelijkwaar alles wat je hartje begeerd laten maken voor zeer kleine prijsjes.Schoenen worden ook op maat gemaakt (Ingrid, je zou zo een koffer volmeenemen). Zo komt iedereen hier aan zijn trekken.

Eigenlijk zouden we hier de grens over gaan naar Laos een busreis van ruim 13 uur en dan door naar Vientiane 8 uur en dan vliegen naar Luang Prabang. We hebben besloten om ons zelf maar flink te verwennen en morgenochtend terug te vliegen naar Hanoi en aansluitend door te vliegen naar Luang Prabang in Laos. Dus kerst vieren wij daar. Ik verheug mij zeer op Laos, zeker op Luang Prabang. Iedereen geeft aan dat het een prachtig stadje is waar je zeker een week kan blijven, dat gaan we dan ook doen.