rob-erika-tim.reismee.nl

Luang Nam Tha

Acht uur minibus verder met echt zeer slechte wegen (het leek Nepal wel) aangekomen. Wat zeer opvallend is aan Laos is dat er bijna geen verkeer is op de weg. En dat het barst van de chinezen die nieuwe wegen bouwen (alles staat dan ook in het chinees). Het plaatsje ligt niet ver van de chinese grens en Birma is ook niet ver. Voor 10 euro hebben we echt een waanzinnige kamer (onze halve woonkamer, zo groot). Het is een prettig plaatsje wat in een dal ligt met rijstvelden omringt door de jungle en bergen. Tim voelt zich al bijna beter en speelt weer gelijk met de kinderen. Verder merk je omdat je wat goedkoper zit dat je weer gelijk contact maakt met andere reizigers. Een bijzondere amerikaan met wie we uren hebben zitten k letsen. Voor het eerst het gevoel dat deze ook echt langs gaat komen in Nederland.

Eerste dag een motor gehuurd (voor het eerst met een helm, zelfs voor Tim!) en rondgetoerd. Vandaag hebben we weer een trekking gemaakt en het was zeer indrukwekkend. Je hebt in het plaatsje niet zo'n idee dat je vlak bij de Jungle zit. Zijn de hele dag op pad geweest en gelopen langs ravijnen en rondgeklauterd. De lunch was bij de rivier geserveerd op bananenblad wat ook ook onze stoel was. Tim weer uitstekend gelopen. Zijn iedere keer weer verbaasd hoe goed hij loopt (5 uur in de bloedhitte en erg steil, berg op en af) .

In het hotel aangekomen en gedoucht en daarna gegeten op de markt (aan de overkant van het hotel). Overal staan kraampjes en in het midden tafels. Heerlijk kip, eend en papayasalade gegeten. Ondertussen worden de honden ook goed gevoed.

Morgen gaan we met de motor naar Muang Sing wat vroeger een belangrijke opiumstad was waar een aantal hilltribes in de buurt wonen die in hun klederdracht om 6.00 in de ochtend op de markt hun spullen kopen en verkopen. Wij blijven daar een nachtje en gaan dan de volgende dag weer terug. Daarna blijven we nog een paar dagen in Luang Nam Tha en gaan dan naar de Thaise grens.

Laos bevalt erg goed, de natuur is prachtig, het weer goed en de mensen erg vriendelijk minder pusherig dan de Vietnamezen.

Linda

Hi,

Klinkt erg exotisch allemaal, heerlijk!
En fijn dat Tim weer opgeknapt is, geef hem een dikke knuffel van zijn tante en zeg hem dat we trots zijn op zijn loopprestaties :-)!
Veel iefs van Linda

Henie

Leuke verhalen weer en wij waren natuurlijk erg blij dat het skypen gelukt is.
eniet er nog maar lekker van samen. En weet je wat, komen wij ook een keer in Den Haag langs.
Liefs
Hennie

annemiek

Wat een prachtige natuur, het lijkt me een heerlijke plek. Geniet lekker! Liefs annemiek