rob-erika-tim.reismee.nl

Muang Sing

Met de motor naar Muang Sing was echt geweldig. De weg was redelijk goed en liep midden door het nationale park. Dus door de jungle en langs kleine dorpjes waar de mensen niet meer bijkomen van het lachen als ze ons met z'n 3-en op de motor zien. Zodra je stopt komen de mensen naar je toe om een praatje te maken.

Het dorpje zelf is niets aan. Wel verbazend lekker gegeten. Wat je hier veel ziet zijn bbq's aan tafel. Er zit dan een groot gat in de tafel met een pot erin waar zij hete kooltjes in doen. Daarboven op een metalen bak met bouillon en een platte top waar je met vet, vlees op kan braden. Het resultaat lijkt op steamboot. Je gooit er allerlei groenten, noedels en kruiden in en dat vis je er weer uit.

Kamers zijn weer spotgoedkoop, 6 euro. De badkamer is net zo groot als onze wc thuis en dan hangt er ook nog een doucheslang boven. Hoe mensen dat doenbegrijpen we niet zo goed (moet je in de wc staan om te douchen?) Dus dat slaan we maar over. Wel weer met een prachtig terras met uitzicht over de rijstvelden en helaas het kattengejank van de karaoke verderop. In Laos houden de mensen ervan om de muziek zo hard mogelijk te zetten en dan nog wat harder zodat het geluid gaat vervormen en daar dan zo vals mogelijk bij te zingen.

De ochtendmarkt is zoals beloofd. Zeer kleurrijk en overal zitten mensen op de grond om vooral groente en dieren te verkopen. Ook de hilltribes zijn aanwezig. Velen van hen kauwen op betelnoot (of zo iets) en hun tanden zijn dan helemaal zwart. Rob en Tim proeven van alles op de markt. En met een volle buik en tevreden gevoel gaan we weer terug op de motor naar Luang Nam Tha.

Hier blijven we nog 3 nachten en hebben een hoop plannen om te doen. De eerste ochtend komt er niet veel van omdat Tim zo lekker aan het spelen is en wij aan het lezen. Sinds Tim weer beter is,is hij echt het zonnetje in huis. Vrolijk en gezellig en overal hoor je hem lachen. 's-middags kunnen we nog even weg voordat het begint te regenen en vandaag heeft het de hele dag geregend. Dus wij zijn klaar om te vertrekken en de laatste (3 weken, helaas, helaas) in Thailand door te brengen.

Maar overall is Laos een heel prettig land om te verblijven!

Reineke

Lieve familie,
Geniet er de laatste weken nog van! Verheug me er wel op dat jullie er zijn. Het is (en blijft) in Den Haag toch erg goed toeven. Dat gaan we dan maar delen als jullie terug zijn. Veel liefs en tot gauw kus Rein & Pepijn, Daan en Misha