rob-erika-tim.reismee.nl

Thailand, Chiang Rai

Gisteren een cultuurschok van jewelste. Na het o zo mooie en vooral rustige Laos opeens in de drukte van Thailand. In 15 minuten net zoveel auto's gezien als in Laos in 3 weken.

15 jaar geleden was Chang Rai een klein slaperig dorpje nu barst het van de toeristen. Hele busladingen vol. Vooral veel nederlanders en in het restaurant kan je ook bitterballen krijgen. Wij zijn er helemaal stil van.

Het hotel wat ik had uitgezocht in het centrum zat vol maar de chauffeur wist nog een goed hotel in een buitenwijk en het ziet er mooi uit, het heeft zelfs een zwembad! Het ziet er amerikaans uit en de eigenaren zijn australiers. Er zitten vooral veel gepensioneerde duitsers die in Thailand overwinteren en worden gelijk enthousiast begroet en moeten foto's kijken en krijgen alle toeristische informatie te horen. Even wennen en omschakelen maar iedereen is erg aardig.

Wij blijven nog maar een nachtje en hebben vandaag de reis naar Chang Mai geregeld. Met een minibus (ik geloof dat we in de afgelopen maanden maar 1 keer in een lokale bus hebben gezeten) wat ons naar het treinstation brengt zodat we de kaartjes kunnen kopen voor de nachttrein naar Bangkok en daarna door naar ons hotel (het gote voordeel hiervan is dat we niet iedere keer hoeven uit te stappen en te slepen met onze bagage). Als het goed is heb ik iets heel moois uitgezocht buiten de stad in de heuvels op een groot stuk grond met zwembad en spa en genoeg wandelingen die je kan maken. Het ziet er (lang leve het internet) erg sfeervol uit en als je via het internet boekt krijg je eenmooie deal. We gaan ons daar lekker laten verwennen en weer een beetje vakantie vieren.

Mariëlle

Oorverdovende stilte bij jullie zo te horen...! Beter plan om weer door te gaan. Vakantie! Klinkt goed!
Hier is het redelijk fris en gewoon, grauw, somber met af en toe een zonnetje. Dus geniet er nog even lekker van! De tijd gaat veel te snel! Liefs, Mariëlle

Mariëlle

oh ja de filmpjes heb ik nu pas allemaal ontdekt! Geweldig om jullie zo live te zien! Vooral het gesprekje tussen Rob en Tim! Superschattig! xxx Mariëlle

René en Hennie

We hebben de filmpjes goed kunnen bekijken en was leuk om te zien. Ook het skypen van vorige week was geweldig ... afstanden bestaan dan even niet. Geniet lekker nog van Bangkok en we zijn benieuwd of dat jullie laatste `stop` is voordat jullie weer deze kant opkomen.

Ika

Vandaag gezien dat de filmpjes te bekijken zijn! Erg leuk om jullie in levende lijve te zien, dan lijken jullie weer een stuk meer in de buurt te zijn :-)
Jammer dat we niet meer hebben kunnen skypen, ik was alweer vertrokken voor mijn (mini) reisje naar la Palma. Hier in NL is het nat, grauw en donker. Eigenlijk geen reden om terug te komen.... dus geniet nog heel erg van de laatste weken. Time flies when you're having fun!
xxika

René en Hennie

Kan me voorstelen dat het ook een cultuurschok moet zijn. Maar onwijs dat jullie in ieder geval gastvrij zijn ontvangen. En Erika, ik vind dat je alles heel goed regelt. Geniet straks lekker in jullie volgende hotel.
liefs René en Hennie