rob-erika-tim.reismee.nl

Waarom???

Ik geloof dat dit de meest gestelde vraag is die Tim de afgelopen maanden aan ons gesteld heeft. Wel een paar honderd keer per dag. Daar ik over het algemeen de minst bevredigende antwoorden geef. Heeft Rob de meeste antwoorden gegeven. De hele biologiestof, natuurkunde e.d. van de middelbare school heeft Tim deze reis al meegekregen. Het is ongelooflijk om te zien hoeveel tim te vertellen heeft zijn mond staat werkelijk niet stil.

Eindeloos geduld moet je hebben en het is mooi om te zien hoe Rob dat doet met onze kleine jongen. Met grote ogen en een bloedserieuze blik kijkt hij hem aan en vraag nog een paar keer door. Geeft er wat kritiek op en komt dan tot een mening. Die die vervolgens uitgebreid aan mij komt vertellen. Op een gegeven moment zei hij ook tegen Rob: Mama weet nog niet zoveel, volgens mij gaat zij nog naar school. Naar welke school dan vroeg Rob, want Mama zit niet meer op school. Nee wist Tim duidelijk te zeggen. Mama gaat iedere dag naar de mamaschool want zij moet nog wel wat leren.

En dan de verhalen. Iedere dag moeten er verhalen verteld worden. Ook dat is Rob zijn ding. De meest prachtige verhalen verzinnen zij grotendeels samen. Dit is ook de motor voor de wandelingen. Want als Rob verteld dan loopt Tim. Hij vergeet dat hij moe is of geen zin en gaat helemaal in het verhaal op. Zo kan hij uren wandelen.

Tim vind het nu al niets dat hij zijn Papa de hele dag zal moeten missen als hij weer naar school gaat. Hij heeft besloten dat hij met Rob mee naar het werk gaat. Daar leert hij veel meer dan op school.

En waar ben ik dan goed voor? Eindeloos houdt de dief spelen (mijn conditie gaat vooruit!) maar op mijn slippers kan ik hem niet meer inhalen, troosten en nog deresterende 100 vragen beantwoorden en natuurlijk praten over zijn gevoelens wat toch wel lastig is. Je kan beter eerst slaan als je boos bent dan vertellen dat je boos bent (volgens Tim).

Maar al met al is erg bijzonder om zo met z'n 3-en rond te reizen. Het bevalt ons prima, beter dan verwacht.

Reacties

Reacties

Hennie

Lieve allemaal,
Dit stukje is eigenlijk heel ontroerend.
Het toont ok wel aan dat jullie een 3-eenheid zijn. Wees daar trots en zuinig op. We vinden het wel heel leuk om jullie weer te zien.] Maar door al die reisverhalen en mooie foto´s is het voor de thuisblijvers ook heel snel gegaan.
Dikke kus
Hennie

Age

Wat een prachtig verhaal over observatie.

Elias

Speciaal voor Tim een fragment uit 'waarom' van Bert en Ernie, hij kent de melodie vast nog...

'Waarom ligt er sneeuw in de winter? Waarom komt er melk uit een koe? Waarom zijn snoepjes lekker? Waarom zegt een uil oehoehoe?! veel liefs van je jarige neef Elias.

Bastiaan

ha eindelijks de site opgezocht ik zie dat ik een hoop leeswerk heb!

Nog gelukkig 2011 ... om te beginnen

grt Bas

Alex

wat een mooi stukje.. om dat te kunnen schrijven moet je wel heel wijs zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!